Városlista
2024. május 17, péntek - Paszkál

Hírek

2013. November 06. 14:33, szerda | Külföld
Forrás: MNO

Kiverte a biztosítékot a vevő-arcleolvasó

Kiverte a biztosítékot a vevő-arcleolvasó

Adatvédelmi aggályokat vetnek fel az egyik brit kereskedelmi lánc arcleolvasói, amelyeket benzinkútjainak pénztáraihoz tervez telepíteni, hogy felmérje vásárlói korát és nemét, majd ennek alapján „testre szabott” reklámfilmeket mutasson nekik.

Az egyik kereskedelmi lánc tervének hétfői bejelentése felkeltette az adatvédelmi szakemberek érdeklődését is. Az áruházlánc szóvivője kedden hangsúlyozta, a technológia csak a vevők nemét és korát azonosítja, az egyes személyeket nem ismeri fel.

A Big Brother Watch nevű brit adatvédelmi szervezet azonban honlapján arra hívta fel a figyelmet, hogy a szkennerek bármikor továbbfejleszthetők, ezért fontos lenne még idejében közbelépni, különben egyenes lehet az út a tömeges megfigyeléshez.

Arcfelismerő és a személyre szabott reklám

A The Grocer című kiskereskedelmi magazin hétfői száma tudósított az áruházlánc tervéről, az „okoskamerák” bevezetéséről. A készülékek a kasszánál sorban állók nemét és korát fogják felismerni, hogy az épp jelen lévőknek szóló reklámokat játszhassák le az áruházlánc 450 benzinkútjánál.

Az Amscreen által előállított technika azt is rögzíti, melyik napszakban kell egy adott terméket hirdetni, a kávé iránt például reggelenként nagyobb a kereslet.

Az Amscreen vezetője, Simon Sugar a magazinnak elmondta, hogy a lehető legtöbb szupermarketben tervezik bevezeti az okoskamerákat, „ez pedig megváltoztatja a brit kiskereskedelmet”.

Az áruházlánc hangsúlyozta, a technika korántsem új, és más kereskedők már alkalmazzák. Nem lesz semmiféle arcfelismerés, és az egyes személyeket semmilyen formában nem lehet azonosítani – magyarázta a kereskedőcég egyik szóvivője kedden.

Tudják majd, ki melyik boltba jár

Az egyik kereskedelmi lánc benzinkutas üzletágának vezetője elmondta, a leolvasók nem készítenek fényképet és nem tárolnak személyes adatokat sem. Hozzátette, vevőik számára különösen hasznos lehet, ha hely és idő szerint „testre szabhatják” a nekik közvetített hirdetéseket.

A Big Brother Watch igazgatója, Nick Pickles szerint a terv két alapvető problémát vet fel. „Az első kérdés, hogy valóban növelni kívánjuk-e a megfigyelés mértékét, melynek ma is ki vagyunk téve, hogy ezzel néhány cég még több reklámot tudjon eladni. A második: a technika nem marad változatlan, és nem mindig fogják így használni” – hangoztatta a szakember.

Arra is figyelmeztetett, hogy szerinte hosszabb távon személyek azonosításáról van szó. Egy napon a kereskedők így pontosan tudnák követni, ki milyen boltba jár. A már létező térfigyelő kamerák tömegét lehetne erre a célra egyszerűen átalakítani.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 16. 07:59, csütörtök | Külföld

Megműtötték a szlovák miniszterelnököt, túl van az életveszélyen

A szlovák miniszterelnök már túl van az életmentő műtéten, jelenleg stabil állapotban van.

2024. Május 16. 07:54, csütörtök | Külföld

Már június végén megtartják az első nyilvános vitát Donald Trump és Joe Biden között

Már június végén megtartják az amerikai elnökjelöltek első nyilvános televíziós vitáját Joe Biden és Donald Trump között, majd szeptember elején második alkalommal is szembenézhet egymással a demokrata és a republikánus jelölt.

2024. Május 15. 18:21, szerda | Külföld

Merénylet: Életveszélyes állapotban szállították kórházba a megsebesített szlovák kormányfőt

Életveszélyes állapotban, helikopterrel szállították a besztercebányai kórházba Robert Fico szlovák miniszterelnököt, akit szerdán Nyitrabányán (Handlova) a kormány kihelyezett ülése után lőttek meg

2024. Május 15. 07:52, szerda | Külföld

Giorgia Meloni: nem egyedül Magyarország mond nemet a migránsok szétosztására

Magyarország nem az egyetlen európai uniós tagállam, amely nemet mond a migránsok szétosztására, magukat sokkal európaibbnak valló nemzetek is ugyanezt teszik